Med en lurvig älskling i knät

Sitter jag nu och bloggar i en av våra nya fåtöljer och har det allmänt skönt. När jag kommer hem från jobbet är det verkligen avkoppling som gäller. Det är lustigt hur det här med utbrändhet kan slå mot en människa. Jag som en gång i tiden var jätteenergisk med timanställning och heltidsstudier får numera vara glad att jag orkar med ett vanligt 8-16 jobb. Energin är verkligen nere på botten och utbrändheten lurar ofta runt nästa hörn. Det är ganska läskigt men är något jag måste leva med.
Den största utmaningen efter utbrändheten är att vara tydlig i sina gränssättningar. Från att ha sagt ja och amen till allt så är jag numera mycket hårdare på att tala om när jag inte orkar något. För oftast handlar det mer om att inte orka än att inte vilja. Det i sig är också frustrerande, jag vill så mycket men orkar ibland så lite. Men men jag gissar att det är priset man får betala när man färdats genom livet i 500 knyck. Dags att lugna ner sig.
Rickard sitter i ledningsmöte och själv funderar jag på att dra igång en maskin tvätt men tror jag struntar i det, fåtöljen är så himla skön.
Vad gör ni i kväll?
/Sara

Kommentarer
Postat av: Rååniiboi

Jag städar, lyssnar på PJ och pratar med Andreas samt gör lite skolarbeten. Multitasking må jag säga^^

2011-02-21 @ 20:46:16
Postat av: Sara

Ja herregud! Jag har inte ens kommit ur fåtöljen än haha!

2011-02-21 @ 21:36:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0